Selected Refernces

Celebi N, Griewatz J, Malek NP, Hoffmann T, Walter C, Muller R, Riessen R, Pauluschke-Fröhlich J, Debove I, Zipfel S, Fröhlich E. Outcomes of three different ways to train medical students as ultrasound tutors. BMC Medical Education. 2019;19:125.

Shiozawa T, Hirt B, Lammerding-Koeppel M. The influence of tutor training for peer tutors in the dissection course on the learning behavior of students. Annals of Anatomy special edition Medical Education. 2016;208:212-216. DOI: 10.1016/j.aanat.2016.07.001.

Erschens R, Junne F, Rieß T, Wosnik A, Hermann-Werner A, Lammerding-Köppel M, Zipfel S, Griewatz J. Tutoring the Tutor – Erwartungen und Sichtweisen von Betreuern über die studentische Tutorenarbeit: Eine qualitative Studie. Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Bern, 14.-17.09.2016. DocP2-655. DOI: 10.3205/16gma232

Erschens R, Hermann-Werner A, Fiedler J, Loda T, Griewatz J, Lammerding-Köppel M, Zipfel S, Junne F. Hinderliche und förderliche Faktoren in der Beziehung von ärztlichen Betreuern du studentischen Tutoren: eine qualitative Analyse im Rahmen des ESIT Projekts. Deutscher Kongress für Psychosomatische Medizin und Psychotherapie. Potsdam, 16.-19.03.2016.

Griewatz J, Baatz C, Manske I, Holderried F, Zipfel S, Lammerding-Köppel M. Systematische Qualitätssicherung in einem Qualifizierungsprogramm für studentische Tutor/innen an der Medizinischen Fakultät Tübingen. Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung, Graz, 26.-28.09.2013. DocV07_02. DOI: 10.3205/13gma188.

Griewatz J, Baatz C, Manske I, Holderried F, Zipfel S, Lammerding-Koeppel M. From innovation to institutionalization: Ensuring sustainability in a training program for student tutors by establishing a quality assurance system. 3rd International Conference  RIME “Research in Medical Education” RIME 2013, Berlin, 23.-24.05.2013.